Logo

René Stevens

Pasfoto
Functie:Algemeen directeur / Strategisch adviseur huisvesting/vastgoed en marketing bij ATELIER V
Organisatie:ATELIER V real estate B.V.
Ir. René P.M. Stevens MBA is architect, bedrijfskundige, management consultant, coach en social entrepreneur. In 2002 heeft hij het trendsettende huisvesting en vastgoedadviesbureau ATELIER V real estate opgericht. Waarvan hij eigenaar en algemeen directeur is. Zijn passie is het creëren van huisvesting met een bijzondere balans van beleving en gebruikswaarde die een significante meerwaarde opleveren voor de bewoner/gebruiker in vergelijking met de doorsnee huisvesting. Zijn ervaring om als ingenieur/architect te denken in systemen, structuren en esthetiek en zijn praktische MBA studie met focus op concrete business case studies geeft daarvoor een krachtige combinatie. Hij geldt als een autoriteit op het gebied van strategiegericht huisvesten.

Bijdragen

  • Opinie
    Foto <a href="/experts/rene-stevens" class="active">René Stevens</a>

    Locatie en gebouw, de kruiden voor waardecreatie

  • Opinie
    Foto <a href="/experts/rene-stevens" class="active">René Stevens</a>

    Afstemming huisvesting op corporate strategy geeft organisaties een ‘boost’

  • Opinie
    Foto <a href="/experts/rene-stevens" class="active">René Stevens</a>

    Nieuwbouw of bestaand?

  • Opinie
    Foto <a href="/experts/rene-stevens" class="active">René Stevens</a>

    Gebouw als perfecte assistent

  • Opinie
    Foto <a href="/experts/rene-stevens" class="active">René Stevens</a>

    Huisvesting toe aan ‘hard system reset’

  • Opinie
    Foto <a href="/experts/rene-stevens" class="active">René Stevens</a>

    Een billboard of een gebouw?

  • Opinie
    Foto <a href="/experts/rene-stevens" class="active">René Stevens</a>

    Duurzaamheid 3.0: Het individu maakt het verschil

  • 15 april 2014

    De meest ideale situatie voor alle stakeholders wordt gecreëerd wanneer de visie & waarden van de organisatie overlappen met de visie & waarden van de werknemers. Dit zal maken dat de werknemers het gevoel hebben dat zij werken voor een organisatie die goed bij hen past, wat de productiviteit en de betrokkenheid van de werknemers zal stimuleren. Hierbij hoort ook een werkomgeving die past bij de werkbeleving van de werknemers. Dit model toont aan waarom het voor organisaties zo belangrijk is om na te denken over de werkbeleving en bewust te kiezen voor een werkomgeving die (ook) past bij de medewerkers.

  • 3 december 2013

    De presentatie van de Ontwerp NEN 8021 tijdens de Provada 2013, gaf mij als voormalig founding father en directeur Stichting Real Estate Norm Nederland, een blij gevoel, dat het gedachtegoed van de REN-norm uit de jaren negentig zijn weg had gevonden naar het Nederlands Normalisatie Instituut. Inmiddels heb ik mij er inhoudelijk in kunnen verdiepen en er mee gewerkt en kan ik alleen maar zeggen dat de NEN 8021 een waardig vervolg op de Real Estate Norm Kantoren (1992) is. Nu is het wachten dat in de volgende editie van de NEN 8021 ook de Real Estate Norm Bedrijfsgebouwen (1993) de plek krijgt die het verdient.

  • 22 november 2013

    Het motto People, Planet, Profit (Prosperity) klinkt mooi, maar behelst in de regel niet meer dan op zijn hoogst wat bijsturen van bestaande praktijken. In de kern vragen milieu- en klimaatbeleid echte, pijnlijke politieke keuzes. Het ’meer’ van economische groei en het ‘minder’ dat ecologie ten goede komt, staan meestal haaks op elkaar. Het op zijn minst creëren van bewustwording bij betrokkenen, helpt bij het maken en de acceptatie van noodzakelijke keuzes. Omdat keuzes, hetzij economische, hetzij ecologische consequenties zullen hebben. Omdat ‘veranderen’ zonder echt te willen veranderen een doodlopende weg is. Duurzaamheid vraagt meer om een andere ‘state-of-heart’ dan ‘state-of-mind’.