Het Nieuwe Werken

Impact van lucht, licht en geluid op werk

Tevredenheid over de eigen werkomstandigheden is een belangrijke voorspeller voor de gezondheid van medewerkers. Wat is precies de impact op het werk?
1

Actueel

  • Nieuws

    Werkdag in 2030: niet meer herkenbaar

    Twee derde van de Nederlandse werknemers verwacht dat de werkdag er in 2030 totaal anders uitziet. De meerderheid verwacht niet dat het werk makkelijker wordt of dat zijn of haar baan in 2030 verdwijnt. Men verwacht met name te werken op projectbasis en niet op basis van een vast contract. 90 Procent denkt dat door de snelle en complexe ontwikkelingen bijscholing noodzakelijk is om succesvol te blijven. Dit en meer blijkt uit onderzoek van Hays.

    21 mei 2015
    Door: 
    Hilal Dilmac
  • Nieuws

    Quantified workplace: jaar lang welzijnmetingen bij medewerkers

    Colliers International start een experiment waarin 40 medewerkers op basis van wearable technologie en ‘self-tracking’ gedurende één jaar hun levensritme, productiviteit en well-being in kaart brengen. Doel is de juiste balans te vinden tussen ‘well-being’ en ‘well billing’. Verbeteren van je eigen leefritme en productiviteit door inzicht in de optimale balans tussen welzijn, productiviteit, stress en gezondheid.

    29 mei 2015
  • Nieuws

    Thuiswerken: betaalt uw werkgever de kosten?

    Thuiswerken wordt steeds populairder; wereldwijd werken meer dan de helft van de werknemers regelmatig thuis. Een volledig uitgerust professioneel kantoor in huis is echter een uitzondering. Als deze er wel is dragen  bedrijven nauwelijks bij in de kosten. Dit blijkt uit onderzoek van Regus onder 44 duizend senior business professionals.

    28 mei 2015
    Door: 
    Hilal Dilmac
  • Nieuws

    Gezonde werkvloer: wat is de impact van lucht, licht en geluid?

    Tevredenheid over de eigen werkomstandigheden is een belangrijke voorspeller voor de gezondheid van medewerkers. Dit geldt voor tevredenheid over de algemene omstandigheden, maar in het bijzonder over de geur en de lucht/ventilatie binnen het een kantoor. Dit blijkt uit onderzoek van Joyce Guldemond, studente sociologe, onder 270 respondenten.

    8 april 2015
    Door: 
    Redactie FMM
  • Nieuws

    Werkplek gehalveerd in drie jaar tijd

    Ambtenaren werken tegenwoordig in een werkruimte van gemiddeld 15 m2, bij werknemers in de privésector gaat het 10 à 12 m2. Daarmee is de werkruimte in drie jaar tijd opvallend genoeg zo goed als gehalveerd, zowel voor ambtenaren als werknemers. Al is de werkplek bij de overheid nog altijd iets groter dan bij de meeste bedrijven. Dat stelt Group Hugo Ceusters-SCMS over werkplekken op de Belgische markt.

    10 maart 2015
    Door: 
    Hilal Dilmac
  • Opinie

    Innovatie in Workforce & Workplace

    Mobility, cloud computing, robotisering, the Internet of things… Allerlei vormen van technologie zijn de laatste tijd de werkomgeving binnengedrongen. En dat zal alleen maar meer worden door de groei van Social, Bring Your Own Device, 3D-printen, Big Data Analytics en Smart Workplaces. Is dat erg?
    8 mei 2015
  • Nieuws

    Waarom we dik worden op kantoor

    Veel zitten, autorijden, lunchen met collega’s, werkstress, laat werken. Uit verschillende wetenschappelijke onderzoeken blijkt dat we niet door één, maar door meerdere redenen dik(ker) worden op kantoor.

    23 februari 2015
    Door: 
    Hilal Dilmac
  • video

    Video: De werkomgeving in 2020

    Organisaties worden steeds kleiner en splitsen zich op in kleinere eenheden. Het aantal vierkante meters kantoorruimte neemt de komende jaren alleen nog maar verder af. Wat betekent dit voor de werkomgeving van 2020? En hoe ziet het takenpakket van facility en Real Estate managers er dan uit?

    9 maart 2015
    Door: 
    Peter van den Hout
  • Nieuws

    36 Procent Nederlandse organisaties heeft een BYOD-beleid

    Nederlandse organisaties zien creativiteit als de belangrijkste factor voor zakelijk succes. Om de creativiteit te waarborgen maken sommige organisaties gebruik van het Bring Your Own Device-beleid (BYOD). Zo blijkt uit het onderzoek uitgevoerd door de Economist Intelligence Unit, gesponsord door Ricoh.

    1 mei 2015
  • Nieuws

    Flexwerkers zichtbaar door gebruik online tools

    Onder het toenemende aantal professionals dat een deel van de tijd buiten het kantoor werkt, is het gebruik van online tools sterk toegenomen. Maar liefst 86 procent van de werknemers gebruikt ten minste één online tool die flexwerken makkelijker maakt. Zo blijkt uit onderzoek van Regus onder meer dan 44.000 respondenten in 100 landen.

    14 april 2015
    Door: 
    Hilal Dilmac

Partners